ДОМІНАНТИ МЕТАМОДЕРНІЗМУ: КРИТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2411-3883.20.2023.293576

Ключові слова:

метамодернізм, сучасна літературна критика, культурна домінанта, афект, нова щирість, історизм, коливання

Анотація

У статті проаналізовано напрацювання у царині літературознавства, де осмислюється естетика метамодернізму. Дослідники акцентують такі іманентні риси сучасної художньої літератури: повернення до модерністського типу експериментування, реконструювання відкинутих постмодернізмом великих наративів, коливання між різними естетичними палітрами, відкритість, повернення до історії, глибинність, афект і нова щирість. Виокремлення цих домінант сучасного письменства дає підстави стверджувати про «згасання» і вичерпаність постмодернізму та про оприсутнення нового способу наративізації і осмислення реальності, що містить як реалії високого технологічного поступу, так і економічної нестабільності.

Посилання

Шимчишин, М. (2022). Російсько-українська війна і структура відчуття метамодернізму. Сучасні Літературознавчі Студії, 22, 57–62.

Штейнбук, Ф. (2011). Тілесно-міметичний метод аналізу текстових стратегій модерністського дискурсу (На прикладі творчості Г. Косинки). Слово і Час, 3, 79–87.

Bentley, N. (2018). Trailing postmodernism: David Mitchell’s Cloud Atlas, Zadie Smith’s NW, and the metamodern. English Studies, 99(7), 723–743.

https://doi.org/10.1080/0013838X.2018.151061

Brunton, J. (2018). Whose (meta)modernism?: Metamodernism, race, and the politics of failure. Journal of Modern Literature 41(3), 60–76.

https://doi.org/10.2979/jmodelite.41.3.05.

James, D., & Seshagiri, U. (2014). Metamodernism: Narratives of continuity and revolution. PMLA, 129(1), 87–100.

https://doi.org/10.1632/pmla.2014.129.1.87

Josipovici, G. (2010). What ever happened to modernism? Yale University Press.

Kadagishvili, D. (2013). Metamodernism as we perceive it (Quick review). European Scientific Journal, 2, 559–565.

Kersten, D., & Wilbers, U. (2018). Introduction: Metamodernism. English Studies, 99(7), 719–722.

https://doi.org/10.1080/0013838X.2018.1510657

Lai, J. (2019). Between irony and sincerity. Log, 46, 23–32.

https://www.jstor.org/stable/26759025

Mao, D., & Walkowitz, R. L. (2008). The new modernist studies. PMLA, 123(3), 737–748.

https://doi.org/10.1632/pmla.2008.123.3.737

Neumann, B. (2008). The literary representation of memory. In A. Erll, & A. Nünning (Eds.), Cultural memory studies: An international and

interdisciplinary handbook (pp. 333–345). De Gruyter.

Okediji, M. B. (2011). Western frontiers of African art. University of Rochester Press.

Perloff, M. (2002). 21st-century modernism: The «new» poetics. Blackwell.

Siltanen, E. (2020). New sincerity and commitment to emotion in Dorothea Lasky’s poetry. English Studies, 101(8), 979-997.

https://doi.org/10.1080/0013838X.2020.1847830

Storm, J. A. J. (2021). Metamodernism: The future of theory. University of Chicago Press.

Van den Akker, R., Gibbons, A., & Vermeulen, T. (Eds.). (2017). Metamodernism: Historicity, affect, and depth after postmodernism. Rowman & Littlefield.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

Статті