ГАСТРОНОМІЧНИЙ КОД ЯК ЕЛЕМЕНТ ПОЕТИКИ ПОВСЯКДЕННЯ У ДРАМАТУРГІЧНОМУ ТЕКСТІ («ТРИ СЕСТРИ» А.П.ЧЕХОВА ТА «ЗЛОЧИНИ СЕРЦЯ» Б. ГЕНЛІ)
DOI:
https://doi.org/10.32589/2411-3883.18.2021.246729Ключові слова:
А.П.Чехов, Б.Генлі, драма, трагікомічність, гастрономічний дискурс, аліментарні практики, повсякдення, пошлість, спільна трапезаАнотація
У статті аналізуються функції гастрономічного дискурсу у п’єсах «Три сестри» А.П.Чехова та «Злочини серця» Б.Генлі. На підставі встановленої наступності між ними розглядаються подібності та відмінності у використанні драматургами харчової образності з метою досягнення своїх художніх цілей. Доцільним видався розгляд аліментарних практик у рамках студій повсякдення, які завдяки антропологічному повороту перебувають на авансцені гуманітарних досліджень. У поєднанні з семіотичним підходом, така перспектива дозволила побачити, що цей код виконує у п’єсах низку функцій. По-перше, він сприяє створенню ілюзії «щоденного життя», ключової для «нової драми». Далі, згідно з геоісторичними чинниками, у Чехова їжа часто використана для демонстрування бездуховного матеріалізму сучасного житті, тоді як Генлі у відповідності до феміністичної ідеології презентує її як гротескний замінник автентичних людських взаємин. Попри істотні відмінності, наголос на аліментарних
практиках в обох творах слугує для реалізації значного драматичного потенціалу повсякдення.
Посилання
Waldenfels B. Povsednevnost kak plavil`nyi tigel ratsional`nosti [Everydayness as a Crucible of Rationality. SOCIOLOGOS. M., 1991. pp .39-50 (in Russian).
Vototyntseva К..Poetika povsednevnosti v aspekte deistvitelnosti geroya» [Poetics of veryday life in the perspective of characters’ reality]. Kritika i semiotika [Criticism and Semiotics] Issue 14. М., 2010. pp. 276-292 (in Russian).
Chekhov А.P. Try sestry Web. Available at: https://www.ukrlib.com.uaworldprintit.php?tid=8141 (in Ukrainian)
Chekhov А.P. Polnoye sobraniye sochineniy i pisem: V 30 t. Pis`ma: V 12 t. [Complete Works and Letters in 30 vol. Letters: 12 vol.]. Т.2. Pis`ma, 1887— sentiabr 1888 [Vol. 2 Letters. 1887 – September 1888]. М,. 1975, 587 p. (in Russian)
Barthes R. Toward a Psychosociology of Contemporary Food Consumption. In Food and Culture: A Reader. Routledge, 1997. Web. Available at sustainablefooditaly/files/2016/07/rolandbarthes.pdf
Braudel F. Civilization and Capitalism (15th-18th Century). V. 1. The Structures of Everyday Life: The Limits of the Possible. Trans. Siân Reynolds. Berkley & LA, 1992, 623 p.
Berkowitz G. American Drama of the Twentieth Century. L., 1992, 300 p.
Burns, G. Review of Crimes of the Heart». Web. 12 Aug. 2007. Available at: myvanwy.tripod.com/companies/wtf/crimesoftheheart.html
Certeau M. de. The Practice of Everyday Life. Berkeley & LA, 1984, 256 p.
Chernin K. The Obsession: Reflections on the Tyranny of Slenderness. N.Y, 1981, 210 p.
Eckert A., Jones A. Historical Writing about Everyday Life. Journal of African Cultural Studies. Vol. 15, No. 1 (Jun., 2002), pp..5-16.
Esslin M. The Theatre of the Absurd. 3d ed. L, 2001, 480 p.
Foster V. After Chekhov: The Three Sisters of Beth Henley, Wendy Wasserstein, Timberlake Wertenbaker, and Blake Morrison, Comparative Drama. Vol. 47. No. 4 (Winter 2013), pp. 451-472.
Gagen J. «Most Resembling Unlikeness, and Most Unlike Resemblance»: Beth Henley’s Crimes of the Heart and Chekhov’s Three Sisters». Studies in American Drama. 1945-Present. Vol.4. 1989, pp.119-128.
Gilman R. Chekhov’s Plays: An Opening into Eternity. N.H., 1997, 288 p.
Hargrove N. The Tragicomic Vision of Beth Henley’s Drama. Southern Quarterly 2, No.4 (Summer 1984), pp. 54-70.
Henley, B. Crimes of the Heart. Web. Available at: gcit. enschool.org/ourpages/auto/2017/8/29/68699230/Crimes-of-the-Heart-script.pdf
Henley B. I Go with What I’m Feeling. Time. 8 February, 1982, p.80.
Jackson E. Food and Transformation: Imagery and Symbolism of Eating. Toronto, 1996, 128 p.
Karpinsky J. The Ghosts of Chekhov’s Three Sisters Haunt Beth Henley’s Crimes of the Heart. In Modern American Drama: The Female Canon. Teaneck, N.J., 1990, pp. 229-245.
Lefebvre H. The Everyday and Everydayness. Trans. C.Levich. Yale French Studies. No. 73, Everyday Life (1987), pp. 7-11.
McVay G. Chekhov’s «Three Sisters». Bristol. 1995, 128 p.
Montanari M. Food is Culture (Arts and Traditions of the Table: Perspectives on Culinary History). Transl. A.Sonnenfeld. N.Y., 2006, 168 p.
Roth G. When Food Is Love: Exploring the Relationship between Eating and Intimacy. N.Y., 1991, 205 p.
Williams T. Memoirs. N.Y., 1975, 368 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Дослідження, що публікуються у збірнику наукових праць, повинні бути виконані відповідно до чинного законодавства України та етичних норм. Основний обов’язок автора полягає в тому, щоб виконати таке дослідження, яке заслуговує на об’єктивне обговорення науковою спільнотою його значущості.
2. Автори повинні формулювати свої наукові спостереження у такий спосіб, щоб їхні результати могли бути підтверджені іншими вченими, без підробки отриманих висновків або маніпуляції ними.
3. Автори статей несуть відповідальність за зміст статей і за сам факт їх публікації.
4. Автор повинен цитувати ті публікації, які вплинули на сутність роботи, а також ті, які можуть швидко познайомити читача з попередніми роботами, важливими для розуміння цього дослідження. За винятком оглядів, слід мінімізувати цитування робіт, які не мають безпосереднього відношення до змісту дослідження. Автор зобов’язаний провести джерельний пошук, щоб знайти і процитувати оригінальні публікації, тісно пов’язані з цим матеріалом. Необхідно також коректно вказувати на джерела принципово важливих матеріалів, використаних у цій роботі, якщо вони не були отримані самим автором.
5. Автори повинні дотримуватися усіх чинних вимог щодо публікацій рукописів. Неприпустимим є плагіат та його удавання за оригінальну розвідку, а також подання до редакції раніше опублікованої статті. У випадках виявлення плагіату відповідальність несуть автори поданих матеріалів.
6. Співавторами статті мають бути ті особи, науковий внесок яких є вагомим у її зміст та які розділяють відповідальність за здобуті результати. Автор, який подає рукопис до друку, відповідає за те, щоб до списку співавторів були включені всі ті й лише ті особи, які відповідають критеріям авторства. У статті, написаної декількома авторами, той з авторів, хто подає до редакції контактні відомості, документи і листується з редакторами, бере на себе відповідальність за згоду інших авторів статті на її публікацію у збірнику.
7. Автори повинні повідомити редактора про будь-який потенційний конфлікт інтересів, на які могла б вплинути публікація результатів, що містяться у рукописі.
8. Автори повинні чітко вказати джерела всієї процитованої інформації, оформити посилання на наукові джерела відповідно до вимог ДСТУ ГОСТ 7.1:2006.
9. Редколегія має право відмовити у публікації статті за умов недотримання зазначених вимог.
10. Автор може висловити побажання не залучати деяких рецензентів до розгляду рукопису. Проте головний редактор може прийняти рішення залучити одного або декількох із цих рецензентів, якщо переконаний, що їх думки є важливими для неупередженого розгляду рукопису. Таке рішення може бути прийняте, наприклад, у тому випадку, коли є серйозні суперечності між цим рукописом і попередньою роботою потенційного рецензента.
11. Запобігання псевдонауковим публікаціям є відповідальністю кожного автора, головного редактора, рецензента, видавця й організації.