ГІБРИДНІСТЬ ТА ДЕМАРКАЦІЯ ЛЮДСЬКОГО І ШТУЧНОГО В НАУКОВО-ФАНТАСТИЧНОМУ ТЕЛЕСЕРІАЛІ «ЗАХІДНИЙ СВІТ» (2016–2018)

Автор(и)

  • Nataliya Krynytska Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/2411-3883.16.2019.187482

Ключові слова:

Західний світ, Ліза Джой, Джонатан Нолан, кіномистецтво, національна міфологія, американська наукова фантастика, постгуманізм, андроїд

Анотація

Статтю присвячено пошуку гібридності та демаркації людського і штучного в телесеріалі «Західний світ» (реж. Л. Джой і Дж. Нолан, США, 2016–2018). Розглянуто критичну рецепцію проблеми, надано загальну інформацію про серіал та його символіку, крізь призму проблем тілесності простежено деміфологізацію та реміфологізацію фронтиру, «американської мрії» та релігійних мотивів у стрічці. Робиться висновок, що серіал є багаторівневим філософсько-психологічним твором, який переосмислює західну цивілізацію, американські національні міфи, постколоніальний дискурс та фемінізм. «Західний світ» доводить, що темною стороною фронтирної романтики є насильство, «американської мрії» – деградація особистості, а віри – жорстокість. Усі ці прояви національної міфології пов’язані з руйнуванням тіла Іншого або, рідше, свого власного. Що більшою стає гібридність людського і штучного, то більш потрібне розмежування між ними. «Західний світ» застерігає від захоплення пост/трансгуманізмом і доводить, що людиною нас роблять любов, співчуття, страждання, смертність, пам’ять, мрії, віра, творчість, свобода, самопожертва, спротив тощо.

Біографія автора

Nataliya Krynytska, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Посилання

Lem S. Fantastika i futurologiia v 2 kn [Science Fiction and Futurology]. M., «Izdatel'stvo AST», 2004, (Philosophy) Book 2, 667 p. (in Russian).

Ponomareva A. Evan Reichel Vud: «My uzhe zhivem v Mire Dikogo Zapada» (ekskliuzivnoe interv'iu) [Evan Rachel Wood: «We already live in the Westworld» (exclusive interview)] [Electronic Resource]. ELLE, May 29, 2018. Accessed on May 14, 2019 from https://www.elle.ru/celebrities/interview/evan-reichel-vud-my-s-vami-uzhe-zhivem-v-mire-dikogo-zapada-id6775161/ (in Russian).

Strizhov A. «Robot sviashchennyi»: kak android seriala «Westworld» okazalsia chelovechnee cheloveka? [«Sacred Robot»: how did the android of the Westworld TV series turn out to be more humane than humans?] [Electronic Resource]. HiSocrates. Filosofiia v Seti, 14.11.2016. Accessed on May 14, 2019 from https://hisocrates.com/neotericus/robot-svyashhennyj-kak-android-seriala-westworld-okazalsya-chelovechnee-cheloveka/ (in Russian).

Frolova M.A. Massovaia kul'tura kak kul'tura ekrana: (amerikanskoe kino) [Mass culture as a screen culture: (American cinema)]. Mikstura verbonim 99: ontologiia, estetika, kul'tura, Samara, 2000, P. 31–45. (in Russian).

Addison-Smith H. The Future of Race: colonialism, adaptation and hybridity in mid-century American science fiction / H. Addison-Smith // Foundation. – 2006. – № 96. – P. 17–30.

Jensen J. «Westworld»: EW Review / Jeff Jensen // Entertainment Weekly. September 30, 2016. Accessed on May 14, 2019 from https://ew.com/article/2016/09/30/westworld-review/.

Reid M. Postcolonialism / M. Reid // The Routledge Companion to Science Fiction. Mark Bould, Andrew M. Butler, Adam Roberts, Sherryl Vint, eds. – London : Routledge, 2009. – P. 256–266.

Schwartz T. Westworld: Season 2 Will Be «Defined by Chaos» / Terri Schwartz // IGN. – 4 Dec. 2018. – Accessed on May 14, 2019 from https://www.ign.com/articles/2016/12/05/westworld-season-2-will-be-defined-by-chaos.

Westworld: Season 1-2. Dir. Jonathan Nolan, Lisa Joy Nolan (2018). NBO. DVD.

##submission.downloads##